torsdag 4 juni 2009

Arbetsintervju och sjuka barn

Igår så ringde dagis vid 13-tiden och meddelade att Mika hade feber. Eftersom jag befann mig hemmavid, så gav jag mig dit på studs och hämtade hem tjejerna. Mika var hängig hela kvällen och hade hög feber under natten. Jag sov inte alls bra och vaknade flera gånger, men jag var också lite nervös inför dagens arbetsintervju. Jag klev upp vid sjutiden och när Mika vaknade, fick jag en smärre chock. Hennes myggbett hade svullit upp och var illröda och irriterade. Jag ringde till BVC och fick tid hos en sköterska vid 10.00. Intervju, intervju, tankarns kring detta kretsade omkring i mitt huvud, samtidigt som jag försökte göra iordning barnen inför besöktet på BVC. Här konstaterades det att hon förmodligen bär på något virus eller inflammation i kroppen och att när immunförsvaret reagerat på detta, så reagerade kroppen även på myggbetten. Vi har fått hämta ut ett recept på allergimedicin och efter en dos syns det ingen skillnad alls, och hon har fortfarande feber. Fortsätter med medicineringen imorgon. Hur som helst så hann jag hem precis så jag kunde kasta i mig några tuggor lasange, innan jag körde ner till intervjuplatsen. Jag togs emot av tre tjejer som under en timma ställde lite frågor m.m. Sedan fick jag gå en tur med två eventuellt framtida arbetskamrater och det var riktigt intressant och trevlig. Jag skulle vara klar 13.00 men lämnade stället först 4 minuter över två. Så det tog sin lilla tid. Jag vet att det var 104 sökande och fyra som är kallade till intervju, så vi får se hur det går!!! En bild på eländet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar