måndag 31 augusti 2009

Många tråkigheter

Är det någon mer än jag som känner att det händer ovanligt mycket tråkigheter nu? Nästan dagligen får man höra berättelser om olyckor, dödsfall, sjukdomar m.m. Jag vill inte att ni ska deppa ihop, men det är kanske värt att tänka på detta faktum en stund. Reflektera över hur bra jag faktiskt har det och att just mitt liv är helt ok. För trots arbetslöshet, stressmage och kort stubin, så kan jag faktiskt möta varje dag med ett leende. Usch, jag är nog egentligen för trött för att skriva något mera inom detta område. Jag känner mig helt utmattad i hjärnan (och handleden) efter en dag som inköpare. Magnus började dagen med att sätta mig framför en dator och visa hur jag med tre knapptryckningar skulle godkänna artiklar för vidare påseende. Ja, tänkte jag då. Hur svårt kan det vara? Nä, svårt var det inte, men det var över 800 artiklar (dvs minst 2400 knappningar). Stackars sate som fick ta emot dom för vidare beslut. Jag fick en och annan kommentar om detta under dagen. Sedan har jag suttit och kollat igenom ordererkännanden, så att leveransdatum, antal osv stämmer överrens med vår beställning. Svårt, mycket att komma ihåg och väldigt mycket information på en gång. Så nog är jag lite seg i huvudet allt. Igår så var jag på badhuset och en mamma stod och klädde på sig medan hennes son (faktiskt kring 3 år) förundrat tittade på. Han sa:
-Mamma, vad har du där?
-Det är min snippa, svarade hon kort.
-Har du skägg där? undrade han då.
-Det kommer du också att få när du blir stor, svarade den förstående mamman??!!
Dom fortsatte att prata och jag förundrades över hennes bristande intresse att bemöta hans frågor med lite förstålse.
Pojken frågade:
-Får jag gå ut och vänta?
-Nä, svarade mamman.
-Varför inte? undrade han då.
-Då kan någon komma och ta dig, svarade mamman enkelt.
-Varför då? Är det dom som jobbar här?
-Nej, svarar hon.
-Men vem är det då? undrade han förståss.
Mamman svarar nästan genast:
-En karl som tycker om pojkar som du.
-Men om jag bråkar med honom då? undrade pojken.
Mamman svarar inte utan börjar gå mot utgången.

Dom hann med några fler meningsutbyten, men jag minns inte allt. Däremot så gjorde det ont i hjärtat att hon inte försökte sig på en vettig förklaring till något han frågade. Sedan undrade jag om han aldrig hade sett sin mamma naken förut?! Ok, Magnus springer väl inte direkt omkring naken här hemma, men det kan ju helt klart förenkla saker och ting om våra tjejer vet vad som väsentligt skiljer en man och en kvinna från varandra.

Nu är jag för trött, ska gå och kojsa men kommer jag på något mer så skriver jag raskt.
Maila mig gärna på min privata mail eller jobbets.

Ifall jag får långtråkigt menar jag.
Förresten, håll tummarna för mig imorgon. Kl. 11.00 ska jag besöka Medlefors för att få träffa de andra inom städ och på onsdag ska jag provjobba...gulp!

Puss på lilla Ludvig från faster i Skellefteå!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar