fredag 18 september 2009

Vitbergsdagen


Förra söndagen så bestämde vi oss att ta med barnen till Vitberget där det anordnades en prova på dag! Det erbjöds rullskidor, orientering, elrullstol, tandemcykel, gå med vit käpp, titta på agillity, ledarhundar, pinnbröd, tipsrunda, olika tävlingar, elbilar, hoppkudde och det jag längtade efter var bågskytte. Det var lika roligt som jag hade föreställt mig och det kändes helt naturligt av någon konstig anledning.

Vi började med att nästan på en gång gå till fikabordet, där det serverades saft, kakor och kaffe. Vi passerade en mängd "stationer" och fick information om Mountainbikebanan, friluftsfrämjandet, Skogsstyrelsen m.m. Vi gick vidare och barnen fick prova på att grilla var sitt pinnbröd. Vi stannade till och tittade på dom duktiga hundförarna som tränade sina hundar i agillity, inkallning m.m. Tjejerna stod en stund och köade för att få köra elbil och avslutade med att köpa nygrillade hamburgare med dricka för 30 kr/person. Sedan blev det bråttom för att hinna skjutsa Stella till ett kalas. Hon bytte om ute på deras gård!

Vi andra körde upp till brandstationen och fick lite information, titta på brandmän...ehh, brandbilar menar jag ju...osv.

I tisdags så åkte jag till tandläkaren...igen. Denna gång skulle jag få träffa en tandhygenist. Visst, det var lite som att besöka ett spa för tänderna men det känns ändå lite väl lyxigt (onödigt) när sedan räkningen dimper ner i brevlådan. Hur som helst så mår ju tänderna bra av den lite hårdhänta behandlingen, så jag ska väl inte klaga!

Nu ska jag ge tjejerna fika...ska försöka skriva mer lite senare ikväll...
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar