söndag 10 januari 2010

Obehagligt

Imorse när jag vaknade satte jag mig upp och till min stora förvåning så snurrade hela världen. Ett kraftigt illamående kom över mig och jag tvingades lägga mig ner på kudden igen. Så höll det på hela dagen. Vid ett tillfälle, när jag försökte ta mig på toan så tvingades jag kasta mig över toastolen. Fruktansvärt obehagligt. Vid 13.30 ringde jag sjukvårdsrådgivningen och killen jag pratade med sa att det förmodligen var så att "kristallerna" som man har i örat blivit tilltryckta. Rådet blev således att vila men ändå utmana yrseln till viss del. Han blev inte så imponerad över att jag gått och durschat utan gav mig då en liten lektion över vad som kan hända om man kombinerar yrsel med våta golv. Ja, nu är jag i alla fall bättre och jag är väldigt tacksam att min svärmor och svärfar kunde komma hit under några timmar på eftermiddagen. Jag känner mig fortfarande svajig och har ett svagt illamående, men har då i alla fall kunnat vara uppe lite. Ja, annars händer det väl inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar