fredag 7 januari 2011

Nytt år och mera snö


Hej
Hoppas julen varit härlig och att ni haft en trevlig nyårskväll med god mat och trevligt sällskap. Jag går omkring med katarrkänningar och lite ångest. På tisdag åker jag ner till Stockholm för att göra en hälsokontroll på Pliktverket, eftersom jag tagit mig in på Skydd mot olyckor. En tvåårig distansutbildning som förhoppningsvis gör att jag kan bli brandman. Det som gör att jag tvekar, är att det blir så himla tufft ekonomiskt. Därför åker jag ner och gör testet och sedan får vi se. Jag är fortfarande visstidsantälld på mitt gamla jobb och visst vore det enklare att ta beslut (tror jag) ifall jag visste att jag hade fast anställning där. Det vore oansvarigt att tacka nej till det. Nu när ändå inte vet hur framtiden blir på företaget, så kanske inte utbildning är så dumt ändå?! Igår kom min söta systerdotter hit och det känns kul. Synd bara att hon sover fortfarande, annars skulle jag ha satt henne i arbete ;)
Nä, skämt å sido. Jag måste ta tag i alla barnkläder och försöka göra mig av med en del av dom minsta storlekarna. Sedan har jag i alla fall två barnvagnar som måste bort. Tro inte att Magnus vill hjälpa till med detta, men han har många åsikter om att det borde bli gjort...hmm.
Vi fikade hos grannarna igår och vi är så tacksamma att dom är så himla gulliga! Verkligen jättekul och dessutom är T väldigt duktig på att baka :)

1 kommentar:

  1. Tycker du ska spara kläderna och vagnarna och skaffa en till:)

    Puss på dig!!

    SvaraRadera