torsdag 23 augusti 2007

Prinsessor i vardagen

Till sång och dans av två små pyjamasprydda prinsessor, tänkte jag skriva några rader i bloggen. Med kronor och trollspön skuttar dom omkring här bakom mig och dessa två "sessor" verkar ha infört en ny dans. Den borde kanske heta något i form av hälkrossen eller golvgrop. Men gulliga är dom i alla fall. Stella vaknade sin vana trogen strax efter klockan sex, så jag var lagom pigg. De fick sitta och titta på tv en stund och sedan var det full fart. Wilma fick dock fixa fika själv. Dom måste väl lära sig någon gång, de små liven. Sitter och funderar om inte en dörr till lekrummet vore en idé ändå. Det skulle eventuellt ge lite utrymme för egna tankar och funderingar för en stund. Som det är nu, så har jag grova koncentreringssvårigheter och Stella har svårt att inte springa efter mig, direkt hon ser att jag passerar. Båda tjejerna sover otroligt dåligt nu också. Wilma har kommit till vår säng flera nätter och vi har låtit henne göra det, eftersom hon inte varit så pigg. Stella däremot ligger kvar i sin säng, men som det verkar drömmer hon mycket nu och är otroligt lättuppjagad. Hon blir ordentligt uppskrämd av minsta sak, och härom kvällen så var hon riktigt rädd för lejonen. Arma barn. Det är inte så lätt att förklara för henne att något lejon knappast kommer att smyga in till henne om natten och bita henne i tåna. Måste nog in med en lampa till i deras rum? Kanske labanlampan vore något, men då måste vi ha en svagare glödlampa. Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar