onsdag 22 augusti 2007

Vattkoppor

Stackars Wilma. Hon börjar bli rejält prickig nu och har fått koppor på de mest besvärliga ställen. Hon har egentligen skolstart idag, men det är så klart inte aktuellt för henne. Hon tar det dock med ro, och svarade:
- Men jag hinner ju gå skola.
Så det var inget mer med det. Stella då? Jo, hon börjar mer och mer bli en liten Wilma två. Igår bytte hon byxor fyra gånger och när hon får göra det själv, ja, då är hon så duktig så. Frågar jag sedan om hon kan prova sina vinterkläder (i inventeringssyfte), då är det tvärstopp. Ha ha men det är ok. Det är ju inte vinter ännu. Jag blev klar med Stellas garderob igår ialla fall. Skönt. Det blev en rejäl utrensning, då även hon har vuxit en hel del över sommaren. Tänk om det blir en liten kille, den lilla aktiva varelsen i min mage. Då är det inte många kläder i vår ägo som funkar. Det blir nog klänning på honom ändå! Jag har ju hört att flera klädeskedjor ska skippa könsindelningen bland sitt sortiment. Trend? Ja, kanske, men jag vet inte om det är mera fjantigt än ett framsteg. Är det något fel i att vilja vara tjej om jag är det? Utan att för den skull vara feminist eller provocerande?
Idag är jag gräsänkling också. Via SMS förklarade han sedan att han "råkat" ta med sig mitt Visakort. Ja, ska det bli någon mysig hemmakväll med mamma, så krävs det att jag dammsuger alla skåp efter lite småpengar. Hmm, känner mig lurad på något sätt.
Usch, jag vet inte vad jag ska börja med. Jag är så trött och orkeslös. Vill ändå ta tag i något och det är så mycket som måste göras. Så var börjar man? Jag kanske avslutar vinterkläderna med Stella först ändå? Jag kan försöka med samma strategi som igår, för då fick hon prova kläder framför barnkanalen och vipps så gick det som på räls. Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar