söndag 21 oktober 2007

Helgmys

Vilken trevlig (omän hektistk) helg vi haft. Redan fredag förmiddag fick vi besök av min väninna Celina och hennes två barn. De kom hem till oss redan vid 09,30. Celina och jag satt vid köksbordet och surrade en stund och så reagerade Celina på att det blev väldigt tyst i vårt sovrum där Tilde (deras yngsta dotter) och Stella befann sig. När hon smög in, så hittade hon hela våran säng uppriven och mitt i röran satt tjejerna och smorde in sig så fint i håret och över hela ansiktet med min antirynkkräm. Stella såg ut som Cameron Diaz i filmen Den där Mary, när Mary använde en något suspekt hårvax och fick en läcker pannlugg. Ha ha. Jag ska försöka komma ihåg att lägga ut en bild på henne vid tillfälle. Riktigt snyggt faktiskt och gott luktade hon. Började med lunchen vid 10,00. Stekte plättar redan vid 10-tiden, men det blev ändå "sinnessjukt" stressig innan vi skulle på kvartsamtal med Wilma på skolan. Under tiden så passade Celina, Thea, Thilde och Stella att gå till lekparken. På kvartsamtalet så pratade fröken i störst utsträckning med Wilma, som betedde sig lite ovanligt genom att inte titta på henne under nästan hela samtalet. När hon svarade på frökens frågor, så tittade hon antingen på mig, i bordet eller någon annan stanns. Men det gick jättebra och de vuxna som träffar Wilma på skolan tyckte det gick bra för henne osv. Så Wilma såg glad och nöjd ut när vi kom ut därifrån. Sen så gick vi hem med Celina igen och dom hann leka en stund innan Thea skulle på kalas. Strax efter det att dom hade lämnat oss, så kom en klasskompis hem till Wilma (en kille faktiskt) som stannade i någon timma och dom spelade dataspel så snällt. Jag tror inte han var så sugen på att leka med Barbie eller liknande, så jag lät dom hållas. Tycker bara att det är kul att hon har en kille att umgås med. Sen när han gått hem så dröjde det inte länge förrän Linda, Robban, och deras två små sötnosar kom och hälsa på. Dom hade ringt tidigare på dagen och ville bjuda på middag, men eftersom jag redan hade plockat fram kött ur frysen, så fick dom komma till oss i stället. Det blev helt enkelt så att dom lagade maten, eftersom dom hade gjort receptet förut. Jag ammade och Magnus kände sig nog mera ivägen än hjälpsam. Det blev en spännande förrätt med räkor och paprika som dom stekte i sambal, chili m.m. Sedan lade man "röran" på vitt mjukbröd och doppade i stekpannan om man kände för det. Hur gott som helst. Varmrätten blev karré som hon skar i kotlettbitar och blandade med creme fraiche, grädde och kryddor. Vi hade potatis och sallad till och köttet blev härligt mört och vi åt helt klart för mycket, för det var otroligt gott. Till efterrätt så gjorde jag chokladsås och vi åt glass och maränger till. När barnen slocknat på diverse ställen, så spelade vi spel, bland annat pictionary och jag kan bara konstatera att jag aldrig tröttnar på det spelet. Vi höll igång till efter klockan 02,00 och sov sedan rätt så bra hela natten. Förutom att min kudde skulle passa bättre i sopsorteringen på Degermyran. Lördag! Magnus fick hjälp av Robban att sätta upp plattor på väggen där kaminen ska stå. Under tiden så följde min supermamma mig på stan och vi hade det riktigt mysigt. Vi fikade på MC och köpte en hel del kläder m.m. till tjejerna. Till min stora förtjusning hittade jag benvärmare till Mika. Gissa om dom är gulliga. Ska lägga in kort på det sedan. Små söta benvärmare med hjärtan på...det är så att mitt hjärta smälter i alla fall. Väl hemma så åt vi hamburgare och mamma gjorde oss sällskap. Jag läste bok och läste till strax efter tolv. Söndag morgon. Jag klev inte upp förrän 08,30 och Magnus begav sig ut och bytte till vinterdäck. Vid 11,00 hade vi packat väskor och annat behövligt och begav oss till en stor lekpark där vi inväntade Sara och Niklas med sina tjejer. Vi stannade till efter tretiden och hade ultra trevligt i ett härligt väder. Niklas syster var där också med sina två små sötnosar (vovvar) Zeb och Rune. Vi lekte under hökens vingar, ett två tre ost, m.m. och så åt vi som utsvultna gamar. Efter lekparken åkte vi hem och svidade om för att sedan beställa hämtpizza hos Sara och deras familj. Vi åt än en gång som galna gamar som trodde sista matbiten var kommen. Men trevligt hade vi! Därefter lyckades vi lura med både Sara och Nicke på innebandy och min söta mamma var barnvakt. Mika hade jag min vana trogen (min andra träning *ler*) med mig och fick börja träningstiden med att amma...hmm...men det spelar ingen roll. Så himla kul att komma ut en stund och så fick jag ju röra mig ett tag iaf. Kram på er! Nu är lilltjejen hungrig och vill inte vänta en sekund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar