tisdag 23 oktober 2007

Stella

Igår vid sängdax så var Stella på ett ovanligt busigt och tålamodsprövande humör. När jag så efter ett antal gånger gick dit och irriterat sa att hon skulle krypa ihop och sova. Då skulle hon gå på toa och när inte det fungerade så provade hon med något annat. Jag blev ännu mer irriterad, då jag såg på henne att hon egentligen inte var nödig. Då blir hon lite halvexalterad och utbrister:
-Marlene och Jöjjgen komma hit?
Jag svarar något ställd:
-Nja, nä inte nu i alla fall.

Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt. För till saken hör att Stella lider av skräckblandad förtjusning när det gäller Jörgen. Hon säger ofta, när man minst anar det:
-Stella känner inte Jöjjgen!
Hon har verkligen hakat upp sig på detta och det är bara så gulligt.

1 kommentar:

  1. men stackars lilltjejjen...Jörgen har väl skrämt upp na otroooligt mycket !! hahahahaha..... jadu...ni kan nog använda Jörgen som: Om du inte går och lägger dej nu så kommer stora stygga Jörgen !! Hon kommer att lägga sig direkt !! ;-)

    SvaraRadera