torsdag 18 oktober 2007

Moraliskt dilemma

Hej på er! Jag har en funderation som jag hoppas kunna besluta mig om inom snar framtid. Wilma och Stella har ju redan hunnit samla på sig en hel del teckningar och andra minnen från dagis och förskola. Ja även hemifrån såklart. Är det helt fel av mig att fotografera en större del av detta och på så sätt bevara det för framtiden? Jag menar, om man sparar det av vikt och fotar resten? Sen så bränner man bilderna på en skiva och sparar detta i personliga cd-väskor och liknande? Vad tycker ni att jag ska göra? Har någon av er en annan lösning som är helt makalös och fantastisk. Delge mig gärna i sådana fall!
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Man kan inte spara allt - så är det.
    Det lät jätteambitiöst att fota allt. Jag kastar barnteckningar och fotar inte - utan dåligt samvete. Jag spar några godbitar - det får vara bra med det.

    SvaraRadera
  2. Men ideen om att fota teckningarna var ju en bra ide i sig !!
    Den fotade bilden tar ju heller ingen plats i datorn eller på skiva.... Så...
    Det ska jag nog göra! Fota bilderna alltså!
    Jag har ett jättestort kuvert som jag satt in i deras barnpärm (mina första år). Gjort hål i kuvertet och där stoppar jag in foton, lyckoönskningar, brev, kort, bilder och andra saker som får plats!
    Man kan ju också ha plastfickor, där man kan spara bilderna.
    Eller göra var sin mapp till barnen, och där spara alla bilder, som är värda att spara.

    SvaraRadera
  3. Ja, det låter som en bra idé! Måste bara se till att jag hittar ett bra "system" så att det är genomtänkt och inte kräver ny sortering på en gång. Hmm...måste nog fundera på detta!

    SvaraRadera