onsdag 23 januari 2008

Snor, hosta och huvudvärk

Hej!
Jag har varit däckad i förkylning, så Magnus är hemma och hjälper mig med barnen. Jag är lite piggare idag, men har ett tryck i bihålorna så jag har en härlig huvudvärk. Mika är riktigt risig idag också. Hon har inte så hög feber, men är snorig (gulsnor) och gnällig. Jag hoppas verkligen att det INTE är RS viruset. Vi har läst på flera olika sidor och som vi förstår det så är det inte helt lätt att avgöra om hon skulle ha fått det. Vi ska vara uppmärksamma i alla fall. När vi ändå varit så låsta i hemmet så har vi ägnat en stor del av vår tid på Tradera. Gissa om det är beroendeframkallande och farligt. Borde det inte finnas varningstexter på den här sidan, likväl som det finns det på tex Svenska Spel? Det är väldigt lätt att övertyga sig själv att något är billigt och därmed bjuda på något så sinnessjukt som ja, kanske en brevsprättare?! Vi sitter och trissar pris åt säljare också. Ha ha, jo det är sant. Det har gått bra hittills. Vi har inte behövt köpa en 10 år gammal mobiltelefon eller farfars gamla kalsonger. Det är bara hur kul som helst. Det är prestige också, att handla på tradera. Det lustiga är hur vi börjat prioritera vad saker och ting är värda. En jättefin tröja som jag verkligen skulle vilja köpa till tex Wilma, kan kännas alldeles för dyr när den passerat tex 28 kronor. Jo, jag vet, det låter löjligt. Sedan så är det ju frakten som man måste ta hänsyn till. Vissa är så himla dåliga att skriva ut vad det kan kosta och då "dissar" jag dom hellre. Nu måste jag kolla hur mina bud går...hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar